Hetked, mil vaatad tagasi.... ja ikka ka natuke edasi!

Mul on olnud kaks päeva aega tegeleda lugemisega, mis on olnud minu lemmiktegevus alates ajast, mil ise-ennast mäletama hakkasin.

Eile koperdasin ma järgmise artikli otsa:
http://www.heraldsun.com.au/lifestyle/relationships/life-lessons-from-terminal-cancer-patient-denis-wright/story-fni0dpm6-1226671303372


Ehk siis maakeeli, tegu on sureva mehe õpetustega elust. Mitte et ma nüüd end surivoodile sätiks ja surikleidi voldikesi pressiks, ent kuidagi väga selge oli selle mehe nägemus, millega me enda elu risustame ja mis on tegelikult oluline.

Seega:

1. Ära veeda oma elu tehes tööd, mida sa vihkad. Elu on liiga lühike, et elada seda ainult õhtutundidel ja nädalavahetustel.

Just see, millest mina peaksin õppust võtma! Lisaks sellele, et ma oma tööd vihkan, ei jää mulle isegi nädalalõppu ise-enda ja oma pere jaoks!!!!! Nädal tagasi jõudsin ma oma meeleheites ja vastikuses oma töökoha vastu nii kaugele, et marssisin kontorisse ning teatasin, et ma tahan kohe nüüd umbes kuueks nädalaks puhkusele minna (mul on 10 nädalat puhkust saada muide.....). Osad nendest pilkudest, mis üle prillide selle avalduse peale minu poole suunati, teadsin täpselt, MIKS ma selle avalduse tegin. Minu uus ülemus kahjuks ei olnud veel meie majas tegelikult valitseva olukorraga kursis. Ent kui ma oma avalduse lõpetasin lausega, et ma kaalun lahkumisavalduse kirjutamist, siis vähemalt anti mulle võimalus ennast tühjaks rääkida. Tulemuseks sain endale iga teise nädalalõpu vabaks kuni septembrini (mis siis, et puhkuse arvelt!). Meie ettevõttes kahjuks ei arvata, et töötajatel võib ka kuskil kodu, pere ja elu olla. Pole meil jõulusid, lihavõtteid ega ka üldse mingisuguseid riiklike pühi. Uue aasta esimesel päeval meie töötame, Austraalia päeval meie töötame, nimeta vaid üritus, kus kogu Austraalial on pikk vaba nädalalõpp: meie ikka töötame. Minule sai viimaseks piisaks karikasse selle meie uue superviseri asendamine igal teisel esmaspäeval ja laupäeval. Et tegin siis oma tööd ja tema tööd, 12 - 13 tundi järjest, sada paari jalgu kõhu all kiiresti sibamas ja pea töötamas jooksu pealt kui koorelahutaja. Ebaõnnestunud senini veel pole, töötajad on olnud rahul ülemused kah, ent kui särav superstaar ennast peale vabu päevi ilmutab, siis hakkab ta lammutama ja meie kõigi pead lendavad. Põhjusest pole veel aru saanud. Ilmselt on rohkem tegu kaitsetaktikaga... Ent kuskilt läheb piir ja kuskilt maalt sa enam ei jaksa. Panin oma pea pakule, kaotada ju midagi polnud! Niisiis, nüüdsest saab superstaar harjutada igal teisel laupäeval ka kahte tööd: minu tööd ning teha oma etteastet. Ainukese vahena, et mina tema pea otsast hammustamisest pole huvitatud.

Ma arvan, et see katse ennast müürist läbi suruda on tegelikult alles algus ning jumal teab, võibolla tuleb see aeg varem, kui sulgen selle ettevõtte ukse oma selja taga alatiseks! Nii et ma olen poolel teel sel minna lasta!

2. Kui su elus on toimumas midagi tõeliselt halba ja sul pole selle üle võimu, võta sellest parim ning õpi sellega elama. Taguda pead vastu seina ei anna midagi.....

See halb mu elus on just see eelnimetatud superstaar.... ma olen taaskord poolel teel, et saada selgusele, kuidas selle näitsikuga talitada. Sõber ma temaga enam olla ei saa ja ei tahagi, ent nüüd olen omaks võtnud kuulata tema lõputut viginat äärmise ükskõiksusega ja ju see on hetkel õigeim viis asju kontrolli all hoida: mitte välja teha!

3. Kui Sa arvad, et seda on võimalik muuta, siis tee seda! Leia selgus ning tegele asjaga!

Dalai Laama väitis kord, et soovides midagi muuta, pead sa alustama endast! Ma olen juba alustanud ja tegelen sellega jätkuvalt, soovides saada paremaks inimeseks, mitte joosta raha ja asjade järele ning teha oma parim antud oludes....  In progress....

4. Ei ole olemas häid ja halbu otsuseid. Kui Sa kunagi tegidki mingi otsuse, mis tagantjärele tundub halb otsus, siis võta sellest õppust ja järgmisel teelahkmel püüa teha otsus, millega Sa rahul oled. Sa ju tegelikult ei tea, mida aeg Su otsusega teeb ning kahetseda tänast otsust tulevikus on mahavisatud aeg!

Kui keegi on meister halbades otsustes, siis see olen olnud MINA! Aga uskuge või mitte, nende seas on olnud ka mitmeid uskumatuid tagantjärele häid otsuseid. Ja lisaks sellele, otsused pole lõplikudm, neid saab alati muuta!!!!!
Minu otsus oma otsad Eestis kokku võtta ning Austraaliasse ümber asuda, tekitas omal ajal mingis kitsas ringis väikese tormi veeklaasis, ent hei!!!!!..... see otsus pole kordagi kahetsusele kuulunud, sest lõppude lõpuks ma jõudsin ju koju??????


5.Ära vigise mineviku üle, seda enam, et Sa ei saa seda muuta! Ela ajas, mis on nüüd ja praegu! Hetk on kahjuks liiga lühike, ent elada täpselt selles AJAS, see on rohkem kui hetk, see on segu Su minevikust ja tulevikust!

Õnneks pole ma vigisenud oma mineviku üle, vaid võtnud seda kui õppetundi, loodetavasti sellest midagi õppinud! Ja ma naudin end just sellisena nagu ma olen täna: natuke lombakas, ent siiski elutahet täis ning tunnen, et ma endiselt hoolin ning et mul endiselt palju anda inimestele ja loomadele minu ümber!... in progress!

6. Alati vabanda, kui tunned, et oled kellegi tundeid riivanud. Ära kujuta ette, et Sa oled täiuslik!Võta vastutus, kui selleks on ilmne vajadus!

Margit, ka päikesel on plekid. Pea seda alati meeles!.... in progress!

7. Oma arvamust, alati ja nii kaua, kuni sul selleks võimalus on!!!!

Mina olen elu aeg vastuvoolu ujunud ja mul on olnud oma häälekad, vahel ebapopulaarsed ning vastuvoolu arvamused, otse kümnesse. Arvamuste keskus pole kahjuks siiani suletud, vaid väljastab oma  arvamusi, isegi kui see ei kattu 99% avalikust arvamusest! Mission complete!

8. Jää kindlaks oma huumorisoonele, isegi kui see vahel tundub võimatu!

Mission complete! Minu huumorisoon on õnneks vedanud mind läbi nii headel aegadel, ent kahjuks andnud mulle peavalu rasketel aegadel. No more futher comments!


9. Carpe Diem! .... naudi päeva!

Seda ma just praegu teen, istudes taga-aias, Austraalia öös, lõkke ees.... Taevas sirab üksik täht ka!

10. Ära karda oma surma! Kui Sa ei karda oma surma, siis ei karda Sa siin elus midagi!

Mina oma surma ei karda. Üks on kindel: see tuleb ja sellega koos tuleb mu kaua ihaldatud VAIKUS!!!!!


Seniks luban omale luksust nautida oma õhtut oma kallite seltsis ning mõtelda selle üle, mida üks surev mees kokku võttis oma 66 aastast!








































Kommentaarid