Public Enemy

Eestlane... see on keegi selline, kelle.... vajutad hommikul nupust kaima ja siis tiksub jargmised 12 tundi ilma peatumata ja viginata.... Selline oleks vist vastus, kui kysida meie loomaaia asukate kaest, et MIS EKSOOTILINE LOOM SEE seal on??????? On ta ka ohtlik...???? Eeeee....... pohimotteliselt pole, aga kui tiksumist takistad ning saba peale astud, siis loob kihvad sisse ja kui ta inglise keelt oskaks nii hasti nagu emakeelt, siis tapaks su kolme sonaga....
Karm vark. Aga nii ta ju hetkel on. Ja selle eestlase huumorisoon on ka selline kiiksuga. Nagu ma juba olen eelnevalt maininud, siis moni siin usubki peale minu sonavotte, et latlastel on 6 varvast (kiluvaraste maine ei pakkunud pinget, sest keegi siin ei tea mis kilu on.......) ja moni lihtsameelne ongi arvanud, et ma laksin ylikooli ainult selleks, et saada haritud tanavapyhkijaks.... (ma viskasin villast siin yhele vietnami poisile, kes imestas, et miks sa kogu aeg koristad ja pyhid?) ning naha salatilehti maas tekitab mulle fyysilist valu, ning yks on siiani sonatu, kui teatasin, et ma viigin ka oma aluspykse..... (tema nimelt arvas, et kyll mina olen yks korralik ja puhas naisinimene). Ma nimelt keeldun tunnistamast, et ma ka vahel vasin!
Muidugi olen ma olnud ka paha tydruk..... minu lemmikmees too juures, Stuart..... meie kahekesi oleme kui loodud teineteisega sarvi ristama!!!!!! Aegajalt me ikka vahetame kylmi voltsnaeratusi ja ma pidin istukile kukkuma, kui paeval, mil Stuart sai omale ka lopuks ylemuse, ta uue bossi saatel sisse marssis ning kelmikalt minult kysis: Tere Margit, kuidas kasi kaib????? Ja kas sul oleks mulle anda laoseis kella 3 seisuga?????? Esiteks... ta tavaliselt ei yhma isegi morni tere, ammugi ei hyya ta mind nimepidi, juhul kui tal minu poole poorduda tuleb. Ja teiseks, pea terve aasta jooksul, mis ma seal oma postil seisnud olen, pole ta mitte kordagi ilmutanud mingit huvi laoseisu vastu.... ega ka selle vastu, kuidas minu kasi kaib. No uued bossid teevad imet. Kahjuks oli seda totaalset muutust ainult yheks korraks. Jargmisel paeval oli ta jalle seesama vana morn mees....
Ent meie lahing Neeva all kaib ikka edasi teemal kvaliteedikontroll. Ma arvan, et kvaliteedikontroll on igas firmas nagu tyytu ripats: ilma temata ei saa, aga samas mingit tulu see ka ei too, ainult raskusi veeretavad kaela. Ja viimastel nadalatel olen ma suht rohkesti blokkinud nii mondagi voi vahemalt HOIATANUD! Ja kui siis yhel ohtul, margates meie spinatis kahtlasi marke, mis vois olla mingi haiguse esimesed tunnused, laksin ma agrokeemiku jutule (tuleb valja et minu loomaarsti silmad leiavad hasti yles ka taimehaigused ja selle poolest olen ma omandanud juba kova kuulsuse..... tavaliselt ma laon oma leiud siis agrokeemiku lauale ning edasine on tema otsustada, mis selle haigusega ette votta....) ning et hetkel seisis samas ruumis ka meie varvika ettevotte veel varvikam omanik, siis ..... oli kuri karjas. Omanik lendas taie rauaga siis Stuartile sisse ja et rohkem draamat saada, siis kutsus kogu meeskonna, kes pollul seda spinatit loikas, vaibale..... st. lattu, kus ta siis sahmima kukkus (et mis te mehed olete pimedad voi katetud/jalutud ja ei adu, mida te pollult korjate???????????). Muidugi esimene kast, mille tema virnast alla lennutas oli ka ikka jubedamast jubedam..... Mina seda isegi ei avastanud, aga tema pistis kae sisse ja nakkas kohe: peale nn. haiguse oli see tais mulda ja kollaseid idulehti ning terveid spinatipuhmaid koos juurtega..... ja siis hakkas tuld ja torva lendama. Ma pohjalikult seda etendust ei saanud jalgida, sest mul oli parasjagu suht kiired ajad oma toos, ent ma nagin loppmangu, kui Stu ja tema meeskond kyhmus ning naost punasena laost valja lontsisid. Jaaaaaaaaa jargmine hommik joudis see bumerangina minuni tagasi, et mina olen nyyd SYYDI ja et mina laksin ylemuse juurde KITULE! Jesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss! Well done, men! Ma isegi ei hakanud neile seletama oma tavalisi rutiine, vaid ytlesin, et igayhel on oigus oma arvamusele ja oma toele. Ja et minu too ongi leida yles see, mis ei tohiks inimese toidulauale sattuda ning mina jatkuvalt teen seda edasi, vahet pole, milliste nimedega nad mind ei nimetaks. Ent nagu ikka, samas oli ka inimesi, kes taas tulid mulle toetust avaldama ja kiitma, et kuradi julge tadi oled!
Vahel oma voitlusi voideldes olen ma moelnud, et onneks/kahjuks???? Greenpeace ning loomakaitseaktivistid ei leidnud mind omal ajal yles...... ma oleksin olnud vaga hea eesvoitleja, sooda mulle aga idee ja juba ta seisabki barrikaadil pysti, lehvitab vaalade heaolu nimel lippe, tormi ja tuult polgamata (sest tema, see eestlane tiksutab peatumata edasi........ ja ei vigise......), seistes silmitsi loose : loose olukorraga.....
Yhte asja olen ma veel tahele pannud: juhul kui on tegu mingi kriitilise olukorraga (no meil on neid paevas umbes 10!), siis esimena soostavad inimesed minu juurde! Nad teavad, et mina ju ometi reageerin ja vahemalt votan midagi ette, s.t. et torman asja kinnitama/ ymberlykkama ning edasist tegevuskava koostama. Ja ei raiska asja juurdlemisele, et kesse on syydi ja kelle pea peaks maha loodama! Muidugi see vasitab ja pole ka otseselt minu too, ent..... uskudes sinisilmselt paremasse homsesse ma toesti tootan meie yhise eesmargi nimel.... (eesmark on hetkel suht udune, ilmselt vist omanikule suurema kasumi tootmine.....lol).
Ja nyyd natuke teistest silmajaavatest asjadest ka. Ma pole veel aru saanud, millest koik need ylemused kogu aeg telefonidega raagivad. Mul on vahel 5 meest ymber laua ja koik raagivad samal ajal telefonidega ja mitte keegi neist ei raagi omavahel......................
Ennemuiste oli meie inimestel tavaks, et enamus tassisid salatit jms. koju palju kanda suutsid. umbes kaks kuud tagasi ilmus siis koikjale ustele/seintele kuri kiri, milles teatati, et nyydsest on selline tegevus karmilt keelatud ning seda nimetati suisa varguseks. Et kui vahele jaad, siis oled kohe vallandatud. Kaskkirja lopetas elupaastjana lause, milles teatati, et nyydsest jagatakse meie tooteid igal neljapaeval kella 3 pealelounal parklas. Mulle tundus, et see kiri laks toeliselt korda ainult mulle (kes ma korra nadalas horeda pundi murulaugu voi kaharpeterselliga koju vantsisin) ja mu monele lahedasele mottekaaslasele. Mind peatas see taiesti ja pole ma kordagi ka ennast puntis teistega seismas leidnud jagatava salati sabad. Eestlase uhkus ju..... Olen ma senini salatita hakkama saanud, saan ka edaspidi. Ent teiste jaoks kyll miskit ei muutunud. Koik on endine!
Yhel paeval ma siis tosimeeli kysisin, et kui ametlik see kaskkiri on ja akki see koik on miski hale nali???? Kuna keegi pole kunagi nainud meie personalitootajat (ja tema selle kaskkirja autor oli) nalja tegevat, siis koik ylemused kinnitasid mulle, et jah.... suhtu tosiselt! Ok, Meest sonast!
Kuna minu toolaua juurde saabub koik, mis sisse tuleb, siis laekuvad sinna mingil hetkel ka "huvigrupid"..... et kes tahab pista kotti lillkapsa ja kes paprika ja kes nuhib spargelkapsast vms. Kuna enne ju kurja kirja polnud, siis ma ka ei reageerinud, vahel kyll poetasin markuse, kui keegi ikka yletamatult palju kaenlasse kahmas..... Ent nyyd, kuri kiri seinal ja koik kaituvad nagu umbkeelsed voi/ ja kirjaoskamatud! Ma siis asusin missioonile: egas muud, kui andke aga pohjus ja seal ta voitleb! Ma kysisin koigi kaest, et kuule, kirja oled lugenud we????
- Ah, no mis siis, ma ainult natsa votan!
- Vat ei vota enam...... sest see pole aus teiste suhtes. Ja minu suhtes. Sest mina ei vota.
Tavaliselt pungitati siis silmi. See kahjuks ei aidanud, sest mina aga jatkasin:
- Ma peaksin praegu hoopis minema personalijuhi juurde ja teda taevitama, et sa votsid need 7 lillkapsapead. Aga tead, ... ma ei lahe sinu selja taga susima, ma hoopis ytlen sulle otse nakku, et lao need nyyd kenasti kotist tagasi ja unustame asja. ENT ma pean sul silma edaspidi peal. ilusat paeva!
Mingil hetkel olin ma nagu rikkis plaat, korrates ikka yhte sama..... ent korra olin ma sonatu:
tegu oli kohvipausiga ning nagu tavaliselt mina jain nautima vaikust ja tegema oma paberitood. Miskil hetkel astus sisse MINGI mees, ma arvan, et keegi traktoristidest, mulle taiesti tundmatu meesobjekt. Ta astus minust mooda kui postist, haudvaikuses, ja haaras minu korval seisvast konteinerist ca 5 spargelkapsast ja siis vaarikas vaikuses astus uksest valja...... Ma lubasin peale seda, et yhel paeval konnin ma sisse tookotta, ei tervita kedagi, ei poora oma pilku ja kulgen tahatuppa, haaran laualt naiteks elektritrelli ja hunnitus vaikuses kulgen trell kaenlas tookojast valja. Vahet pole, tapselt sama kaitumine ja ju vist hea tava siin kandis lol!
Oma kiituseks voin aga oelda, et minu sisin on vilja kandnud ja viimased kaks nadalat pole ma enam kordagi kellelegi meenutama kurja kirja seinal. Ju olen omandanud sellise kolli kuulsuse, et keegi enam ei julge!
Siis jargmine voitlus on ... olmeline prygiteema. Kuidagi on aastasadade valtel meie ettevottes kujunenud komme, et koik, koondnimetusega prygi, selle me sokutame kuhugi esimese ettejaava nurga taha. Ja sellisel moel tekib minu valdustesse kogu aeg mingit salaparaseid kaste tais midaiganes tootmisega kaasnevat plasti, teipi, kile ja pappi. Vahel ma naen vaikesi kollaseid kaekesi, kes selle ukse vahelt sisse libistab, aga enamuses kordadel see lihtsalt tekib eikusagilt. Ja siis mingi valemiga, keegi tyhjendab oma prygikasti minu laua korval seisvasse prygikasti. Kurattttttt! Miskiparast see mulle kohe yldse ei meeldi! Kogu see asi ei meeldi mulle just eeskatt pohjusel, et tegelikult suur prygikonteiner asub kohe teisel pool seina, et siis max 5 m kaugusel. Aga inimene on ju loomult laisk ja kesse ikka viitsib votta need 5 viimast sammu ja kate rammu kasutades avada konteiner.... Lihtsam on ju see ara sokutada.
Yhe toopaeva lopus jai siis yks meestest mulle vahele: tyhjendas oma paevaga toodetud prygi minu prygikasti. Ma siis kohe tottasin teatama, et hei hei kylamees, mis teoksil??????? Et tead, prygikonteiner on VOT SEAL! .... ja homsest alates suundud oma ilusa oranzi kastiga sinna. Tema kokutas mulle vastu, et ta tahtis samas ka minu konteinerit tyhjendada.... et mind aidata! Ok, tubli mees! Thanks! ... aga jargmise paeva louna ajal, keset koige kibedamat tood, votsin mina oma prahilahkri ja laksin selle mehe tookohta ja tyhjendasin koik pealtvaatajate silme all selle sinna ilusasse oranzi kasti...... No selle mehe nagu oli asiaadile mitteomaselt ikka suht pikk, aga pealtvaatajad said kohutaie naerda!
Ja siis mingi paev loin lahingut meie afgaani afgaanist pojaga, kel onneks on tarkust disaini oppida ylikoolis, ent mitte nutti praktilistes asjades. Ma leidsin ta seismas ja kukalt sygamas tyhja jaakonteineri korval. Et tal nagu konteinerit vaja, et selles laiutab suur kilekott ja selle kilekoti pohjas natsa jaad. Ma siis jalgisin, kuidas pika mottetoo tegevusena siis hiivati see suur 500 liitrine kott konteinerist valja ning otse porandale maha. Kui ta siis asus konteinerit lykates toa poole liikuma, siis ma kysisin, et mis sa oige teed?
- Mul vaja tyhja konteinerit
- Ok, aga miks sa selle kile siis maha viskasid?
- Sest ma vajan ainult konteinerit!
- Aga tead, see on siin minu tookoht, kui sa veel aru pole saanud ja mina ei toota mitte prygikastis, kui sa sellest ka pole veel aru saanud. Nii et ole hea poiss ja korja see kile yles ja aseta see SEAL asuvasse prygikonteinerisse.
Vastuseks sain sygavalt solvunud nao..... ja tigukiirusel liikuva kile...... aga oma tahtmise ma sain.... ning omale vaenlase ilmselt kah!
Selle teema lopetuseks pean aga taas raporteerima, et muutused on kaimas ja minu mission impossible is more likely to become mission possible......lol
No ja nii ma seal jatkan, avalik vaenlane...... endiselt peatumatult tiksudes oma 12 tundi ja alla ei anna. Kristalselt aus olles, olen ju tegelikult jaanud pidama teatavasse turvatsooni, kus valitsen olukorda ja midagi rasket selles ju lopuks polegi! Jaan oma seisukoha juurde, et see on siiski koige lihtsam too, mida ma elus teinud olen, ja just selleparast, et minust ei olene midagi, koik suured otsused tehakse kuskil kellegi teise poolt ja kellegi saatusele mina alla ei kirjuta!
Aga luban, et lahitulevikus jatkan oma loomalugudega ning mulle tundub, et silmapiirile on tousmas ka uus paljutootav teema a la varjatud kosjakontor meie lugupeetava ettevotte kulisside taga.......

Kommentaarid