Natuke numbreid jms.

Kohvilt tagasi. Kass paitatud. Koertega jalutamast tagasi. Nii et kohe poole paeva too tehtud!!!! LOL!

Ma olen kyll kodune inimene, aga see ei tahenda, et ma nutan paevad otsa pollesappa ja mudin meeleheitest kasi. Elan argielu ja ei erine see eriti millestki Eesti elust.

Homme, 21. augustil, on yldvalimised. No see tahendaks nagu algaks aga paremad ajad. Valmisvoitlus on olnud age ja tige ja ma lausa imestan, kuidas meedia on sellesse sapipritsimisse kaasatud. Eesti meedias yksteist ikka poriga lausa nimeliselt ei loobita, ainult vihjamisi, siin pannakse otse silme vahele. Austraalia on eriline maa selle poolest, et valimised on kohustuslikud koigile kodanikele. Kui valima ei lahe, siis 100 AUD trahvi ja kui nii jarjest 3 korda, siis kaotad valimisoiguse. ma lahen homme Anthonyga kaasa, sest neil on valimise systeem natuke keerulisem, tahaks seda lahemalt naha. Ei ole mitte nii et annad yhe haale.... void panna oma haaled nn. pingeritta... aga void ka rikkuda sedeli..... Igal juhul, homme tshekkan asja oma silmaga yle!

Aga enne valimisi meedia kogu aeg kajastab, et kui kehvasti on koik ja siis lubatakse muidugi ilusat elu kui valid selle voi tolle.
No ma ei tea.... ma arvan, et enamus inimesi siin ei tea, mis tahendab viletsus ja tegu on natuke liig hellitatud rahvaga.

Mul on siin yks ajalehe artikkel, paari nadala vanune, kus on sees hinnavordlus juuni 2009 versus juuni 2010:
Hinnad on kerkinud
  • Piim ( 2 liitrine) oli 3.61 AUD (38.9EEK) on 3.65 AUD (39.4 EEK)
  • Viilutatud leib oli 3.78 (40.8) on 3.82 (41.2)
  • Veiseliha (praetykk, 1 kg) oli 10.41 (112.4) on 12.33 (133.1)
  • Lambakints (1 kg) oli 10.21 (110.2) on 11.06 (119.4)
  • Seakints (1 kg) oli 8.82 (95.2) on 8.95 (96.6)
  • Varske kana (1 kg) oli 5.50 (59.4) on 5.82 (62.8)
  • Tomatid (1 kg) oli 3.70 (39.9) on 4.59 (49.5)
  • Valge suhkur (1 kg) oli 2.44 (26.3) on 2.82 (30.4)
  • Olu (24 375ml purki) oli 39.12 (422.4) on 40.32 (435.4), ehk siis eesti rahas 18 EEK purk!!!!!!!!!
  • Kytus (95, 1 liiter) oli 1,21 (13 EEKU!!!!!!!) on 1.29 (13.9 EEKU!!!!!!) Nagu naete, kadedaks tegev, ent siin kohalikud on lausa hullumas sellisest korgest hinnast!

Odavnes:

  • Banaanid (1 kg) oli 2.96 (31.9) on 2.37 (25.5)
  • Apelsinid (1 kg) oli 3.12 (33.6) on 2.95 (31.8)
  • Kartulid (1 kg) oli 2.49 (26.8) on 2.44 (26.3)
  • Jahu (2 kg) oli 3.27 (35.2) on 3.25 (35.1)
  • Veise valisfilee (1 kg) oli 20.54 ( 221.8) on 18.52 (200)
  • Sea kaelafilee (1 kg) oli 16.11 (173.9) on 14.83 (160.1)
  • Piimashokolaad, 200gr tahvel oli 3.84 (41.4) on 3.76 (40.6)
  • Maasikamoos, 500 gr purk oli 3.39 (36.6) on 3.35 (36.1)
  • Voidemargariin 500 gr oli 3.24 (34.9) on 3.23 ( 34.8)
  • Pesupulber, 500 gr oli 5.85 ( 63.1) on 5.37 (57.9)

Allikas: Herald Sun, 05.08.2010

Nii et ei saa vaita, et koik kogu aeg kallineb!!!!! LOL

Omaette teema on kindlasti kinnisvara! Ylerahvastatus linnades kergitab selle hinda ja viimase aastaga on Melbournes kinnisvara hind kerkinud 24.3% !!!! Ehk siis pea neljandiku! See on ka suurim number Austraalias, Sidneys naiteks on see 21, 4%, pealinnas Canberras 19,8%, Pohja Austraalias Darwinis 14.6%, Laane Austraalias Perth 13%, Louna Austraalias Adelaide 11.6%, Tasmaanias Hobart 10,8% ning Queenslandis Brisbane jaab oma 8,5% - ga auvaarsele viimasele kohale! (Allikas Herald Sun, 5.08.2010) Nii et siis Melbourne ja Brisbane vahe on peaaegu kolmekordne. Aga ma usun, et ka Melbourne jaoks on olemas kuskil see nn. ylemine piir.... aga voibolla ka mitte! :)

Samas lehes oli ka huvitavaid fakte lemmikloomade teemal:

Arv: Victoria Austraalia kokku

Koeri 835 000 3 405 000

Kasse 608 000 2 350 000

Akvaariumi kalu 4 397000 18 397 000

Linde (ilmselt neid kes nn, kaunistuseks!) 1 869 000 8 100 000

Lemmikloomade hooldusele kulus 2009: korrutage see kursiga 10,8, siis saate eesti rahas numbri!

Victoria osariik Austraalia kokku

Koerad 883 milj AUD 3,6 miljrd AUD

Kassid 376 milj AUD 1,4 milrd AUD

Muud lemmikelukad 801 milj AUD

Raha kulu loomade hooldamisel jaguneb:

  • Loomasook 30.3%
  • Loomade hooldustarvikud 5.3%
  • Loomaarstiteenus 36.9%
  • Loomade hooldusteenus 17.3%
  • Loomade soetuskulu 10,2%

Meie imekassi soetamine laks meile maksma 40 AUD, et siis ca 500 EEKU.... ja selle eest saime varjupaigast ilusa ja laikiva ja kiibistatud ja vaktsineeritud ja kastreeritud ja ylbe isendi, kelle yle me koik vaga uhked oleme ja seda kulutanud raha peame me ikka paris vingeks investeeringuks meie emotsionaalsel tasandil!!!!! LOL!

Ja natuke veel..... seoses lemmikloomadega, saab aastas tood kogu Austraalias:

loomatoidu valmistamine 4543 inimest

loomatarvikute tootmine 16147 inimest

loomaarsti teenindus 20600 inimest

loomahoolduse valdkonnas 6337 inimest

Seega 47627 onnelikku inimest, kellel on too ja ilmelt on tegu kasvava turuga, nii et rohkem inimesi kaasatakse teenistusse!!!!!!

Nagu ma olen ka eelnevalt markinud, onnetut looma siin eriti ei kohta. Me endiselt teeme perega reide varjupaika, lihtsalt lahme vaatama..... ja isegi varjupaigas on nad suhteliselt roomsad ning kohe kindlasti hasti hooldatud!

Kuna ma siin juba numberid kirjutan, siis .... miinimum palk Austraalias on 570 AUD nadalas, ehk siis 6156 EEK. Ma pole end kurssi viinud nn. abirahadega, aga olen aru saanud, et see on ka suht keeruline ja segane systeem, aga sellegipoolest on voimalik ara elada. Ja kui oled osav manipuleerija ja tead nokse, siis seda rohkem raha valitsuse kaest saad.

Mina pole elus yhtegi abiraha saanud ega ka taodelnud ja ka hetkel tootuna ja kodusena, ei kuulu ma yhtegi kategooriasse, et mingit elatist kuskilt saada!

Ja natuke veel Frankstonist, ehk siis keskusest, mille ymber meie kandi elu keerleb.

Frankstonis on 420 ha parke ja metsa ning kogu Port Philip Bay koige puhtamad rannad. Port Philipi Bay on siis laht, mille ymber Melbourne asub...

Frankstonis on olemas Monash University ning Chicholm Institute filiaal, kohalik haigla on ka koolitusbaasiks tulevastele meditsiinitootajatele.

Frankstonis keskuses on 8oo ettevotet ja neid tootab 6393 tootajat.

Kohalikus ostukeskuses on 120 000 ruutmeetrit pinda ning aasta kylastab seda yle 12 miljoni inimese.

Kohalikku transpordisolme (raudteejaam ja bussikeskus) labib igal aasta 2.2 miljonit inimest.

Nagu ma vist olen eelnevalt markinud, rongiyhendus kesklinnaga on hea, iga 10 minuti tagant valjub rong keskusesse. Bussidega ma nii tuttav veel pole, kuigi nyyd juba olen paar korda kasutanud.

Melbournes kytab kirgi ka nn. yhistranspordi piletisysteem. Riik pani megaraha magama aretamaks uus elektrooniline nn. MYKI systeem. See tahendab vaikest magnetribaga kaardikest, mille sa siis lased masinast labi enne ja parast rongi/ bussi/trammi kasutamist/ Yldiselt on nii, et kehtib paevatariif ja 2 tunni tariif ning kasutusel on ka erinevad tsoonid, kus erinevad hinnad. Kogu see elektrooniline systeem aga automaatselt arvestab valja su transpordis veedetud aja ja ka tsoonide vahetused ja votab kaardilt raha maha. Minu meelest vaga lollikindlel ja hea systeem. Minu mure on hoida piisavalt raha kaardil (raha laadida saab nii internetipangast kui ka piletiautomaadist). Ent .... nagu ikka, koik muutused on rasked teoks saama ja MYKI kaardil on palju vaenlasi, kes vaidavad, et see on niiiiiii nome systeem. Praegu on kasutusel vana, s.t. paberkaardikeste ja uus, s.t. MYKI paralleelselt, ent jargmise aasta aprillist jaab kasutusse ainult MYKI. Oh, ma juba kujutan ette seda nutulaulu siis sellele paberkaardikesele, ilmselt saab toimuma nn. au matus leinavate kasutajate poolt.....LOL Minu meelest see paberpiletite systeem on ajast ja arust ja siis sa vajad alati seda paberpiletit ja kui sul on vaja jouda tsooni 1 ja sul on tsoonikaart 2, siis seda kasutada ei saa.... ja kui juhtub olema 2 tunni pilet, aga sina kulutasid aega 2 tundi ja 20 minutit, siis ista aga uus kaart jne jne jne. Mina olen oma MYKI-ga vaga rahul ja tootab 24/7 ja ma ei pea enam vastassuunas lahimasse piimapoodi tormama piletit hankima, enne kui teises suunas rongi peale minna. Ja ma ei tea ka et MYKI kaart oleks kellegi ara tapnud....LOL!

Aga nyyd ma jatan oma arvuti siis maha selleks korraks. Mul tuleb kohe nn. aiatoo mees appi puud langetama. Ma olen nimelt asunud kohe raevukalt meie aeda kujundama ja yks surnud puu vajab mahasaagimist. Seni olen ma oma 10 kyynekesega ja labida ja rehaga koik suutnud ara teha, aga puu maha kriipimiseks mul vaevalt et kannatust ja kyynematerjali jatkub!!!!!!

Carpe diem!

Kommentaarid