Austraalia kodudest

.... ilmselt ei saa ka need kunagi valmis nagu ka Tallinna linn!!!!!

Austraalia majad on natuke teistsugused kui Eestis. Arusaadavalt juba suht soe kliima tingib selle, et oma pohiolemuselt on nad meie moistes suht kergehitised. Ma olen nyyd paari maja ehitust korvalt nainud ja maja... see on tegelikult yles ehitatud puitsorestikule. Mingit suurt vundamenti kui sellist ei eskisteeri ja mingit keldrit ka! (Kuigi nyyd on moes metsapolengute piirkonnas ehitada maja korvale nn. tulepunker, kus siis suurema tuleohu korral varjuda ja kogu perega ellu jaada!!!!!) Ja siis see puitsorestik taidetakse mingi nn. villaga ja selles sorestikus siis roomavad koik juhtmed ja torud. Pealt kaetakse kogu see base .....kipsplaadiga!!!!!! Ei miskit uut! LOL!
Majad ise asuvad enamasti kitsama kyljega tanava poole, nii et naed siis naiteks garaaziust, peasissekaiku ja yhte akent. Tegelikult on maja pikk nagu uss, tungides krunti sygavale sisse. Viimasel ajal tuleb Austraaliasse sedavord palju migrante ja nyyd on uuema aja mood istutada krundid tihedalt maju tais, et neile kodusid rajada. (Naiteks meie krundile mahuks 4 maja tihedalt teineteise taha ritta..... ent meie armastame oma suurt tagaaeda ja oma aprikoosipuid ja meil laiutab lisaks keset tagaoue bangalo! mingit kinnisvara arendust me ei plaani!)

Kodud ise on suured. Austraalia on suur maa ja inimesed siin vajavad palju ruumi. Minu vaatlusandmete pohjal (Anthony too tottu on mul suht hea voimalus olnud naha kymneid ja kymneid kodusid.....) on nii, et allkorrusel asub enamasti nn. main bedroom (see on nn. vanemate magamisuba, omaette garderoobi ja vannitoaga), kook, soogituba, elutuba voi paar..... majapidamisruum, kus asub pesumasin/kuivati ning triikimispind, taiendavalt veel vannituba voi vahemalt WC ning kui mahub siis ka nn. study..... ehk siis nagu kodukontor. Teisel korrusel asuvad tavaliselt siis ylejaanud magamistoad sisseehitatud garderoobiga ja piisavas koguses vannitube. Maja suurust arvestatakse magamistubade arvu jargi.
Seinad on yldiselt valged, toonid muidugi varieeruvad. Ja yks omapara, mis mulle on vaga Austraalia...... maja porandaid ja treppe katab yhtlaselt vaipkate. Midagi meie omaaegse Mistra moodi. Ainult kook, pesemiseruum, vannitoad ja vahel ka esik on siis vaibata. Mones majas hakkab vaip jooksma kohe valisuksest. Ja inimesed kannavad suhteliselt kogu aeg valisjalatseid, mis mulle jaab ka arusaamatuks.....LOL!
Aknad on tavaliselt yhekordse klaasiga, igasuguses suuruses ja valjaandes, ja tavaliselt siis on kaetud pimendava ja tavalise rulooga voi siis paksude kardinatega. Mul pole Eestis sellist kardinakultuurikogemust, kui ma siin olen nainud. tundub nagu teadus omaette. Oluline on siis kaasata disainer, kes koik aknakatted siis kokku sobitab ja selle nn. yheks harmooniaks yhendab! LOL!
Meil Eestis on rohkem nagu moeks olnud selline jahe skandinaavia stiil, parkett/laudporandad ja suht avatud aknad...... Monda kodu olen ma siin ka sellist nainud ja uskuge voi mitte, koik omanikud on olnud Euroopa voi Kanada taustaga!
Moobliga on nii, et seda on seinast seina...... minimalistlikust kuni taistuubituni. Nagu igal pool maailmas. Ja pildid, pildid, pildid...... lopmatu reana seintel. Ja suured rasked peeglid........ see tundub ka nagu MUST HAVE!
Yldiselt on kodud ka suht korras, see nagu auasi vist. Enamuses majapidamistes kaib koristaja abiks, korra voi paar nadalas. Muidugi meil pole koristajat vaja ja ka Anthony ema on eluaeg koik ise teinud, aga noor polvkond on piisavalt hoivatud ning nad eelistavad tulla korras koju ja on nous selle eest maksma. Koristaja tunnihinne olevat kuskil 250 EEKU........
Aga ma arvan, et iga kodu tegelikult kujundavad inimesed ja loomad kes selles kodus elavad.
Muuseas....loomadest raakides....... uskumatu, ent ma pole endiselt yhtegi onnetut kodulooma siin nainud. Kui inimene otsustab votta looma, siis see saab koheldud ka taieoigusliku pereliikmena. Mingeid nn. ketikoeri ja alandatud loomi ma pole nainud. Ja ma alati naudin vaatepilti, kuidas parkides ja haljasaladel koik koerad siis omavahel mangivad ja koeraomanikud omavahel suhtlevad :) Ilus elu ilusal maal!
Mul on ka juba oma ringkond siin meie linnaosas, kellega me tervitame, kui koeri jalutame ja tavaliselt teeme ka yksteise koertele pai!!!!!!!!

Aga mina lahen nyyd ohtusooki tegema...... :)

Kommentaarid

Postita kommentaar